90 i 110 – dwa rozmiary

Produkowany od 2019 roku Land Rover Defender występuje w wariantach nazwanych 90 oraz 110. Druga generacja legendarnej terenówki jest znacznym odejściem od klasycznej formuły z lat 80, tak naprawdę bazującej jeszcze na technologiach rodem z lat 40. Tym razem Land Rover postarał się, projektując aluminiowe nadwozie samonośne. Jest ono wytrzymałe i bez problemu radzi sobie w ciężkim terenie. Jako pomoc służy mu stały napęd na cztery koła, wydajny reduktor oraz blokada dyferencjału. Z drugiej strony można mówić o wielu udogodnieniach: 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów, 10-calowy wyświetlacz czy 18-calowe felgi. 

Land Rover Defender – paleta silnikowa

Nowy Land Rover Defender może mieć wiele ciekawych jednostek napędowych pod maską. Każda z nich w zupełności wystarcza do napędzania ważącego około 2,1 tony pojazdu. Bazowym silnikiem jest benzynowy P300 Turbo, o pojemności 2 litrów i mocy niemal 300 koni mechanicznych. Po drugiej stronie znajduje się topowa jednostka V8, o mocy 525 KM. Doładowana jest kompresorem. Warto także wspomnieć o obecności w gamie jednostek hybrydowych typu mild i PHEV, czyli klasycznych hybryd i hybryd Plug-In, o możliwości jazdy wyłącznie na prądzie. Na ten moment nie ma jednoznacznych informacji na temat elektrycznego Defendera.