Razem znaczy lepiej?  

Współpraca japońskich producentów – Subaru i Toyoty – zapoczątkowała kontynuowaną do dziś linię małych, sportowych samochodów, napędzanych silnikiem typu boxer, bez doładowania turbosprężarką. Recepta świetnie sprawdziła się w przypadku pierwszej generacji pary Subaru BRZ / Toyota GT86. Oba auta legitymowały się mocą rzędu 200 KM, co w przypadku wagi w granicach 1240 – 1293 kg w zupełności wystarczało do bardzo przyjemnej jazdy. Produkcja auta zakończyła się stosunkowo niedawno, bo w 2021 roku. Od tamtego momentu produkowany jest następca, Toyota GR86. Nazwa GR symbolizuje współpracę z zespołem Gazoo Racing – działem Toyoty oddelegowanym do sportowych modyfikacji. 

Toyota GT86 – w duchu legendy z lat 80

Sercem Toyoty GT86 jest silnik Subaru, jednak nazwa nawiązuje do modelu AE86 (oraz jeszcze starszej GT2000), produkowanego w latach 1983 – 1987. Była to ostatnia Toyota Corolla z napędem na tylną oś. GT86 odziedziczyło tę samą myśl przewodnią – lekkie auto, z napędem na tył i czterocylindrowym silnikiem bez turbosprężarki. Co bardzo ciekawe, w Stanach Zjednoczonych pojazd występował praktycznie pod trzema różnymi markami – Toyota, Subaru oraz Scion (marka należąca do Toyoty). Niezależnie od znaczka na masce, wszystkie trzy typy sprzedawały się bardzo dobrze, a różnice ograniczały się zaledwie do stylistyki.